Waarom jouw website mobielvriendelijk moet zijn voor Google

Uw potentiële klanten bereiken met uw website is belangrijk, en in dit digitale tijdperk betekent dit dat u ervoor moet zorgen dat mensen uw site kunnen vinden en doorbladeren op mobiele apparaten. Het betekent ook dat je ervoor moet zorgen dat ze tijdens die ervaring zo gelukkig mogelijk blijven.
Smartphones en andere mobiele apparaten zijn populairder dan ooit tevoren (en ze gaan nergens snel naartoe). Het optimaliseren van uw website voor mobiel is niet zomaar een trend of een extra optie, zoals het in de afgelopen jaren misschien is geweest.

Tegenwoordig is het mobielvriendelijk maken van je website een absolute must.

Mobiel is waar uw klanten zijn, dus daar moet u zijn.

Lees hier 10 redenen waarom je website mobielvriendelijk moet zijn.

  1. Google geeft prioriteit aan mobielvriendelijke websites in mobiele zoekresultaten.
    In april 2015 veranderde de manier waarop Google mobiele zoekresultaten weergeeft. Websites die zijn geoptimaliseerd voor mobiel scoren beter dan websites die dat niet zijn. Het is zo simpel.
  2. Mensen gebruiken overal mobiele apparaten om alles te doen.
    Van het eenvoudig verzamelen van informatie tot het kopen van dure producten en nog veel meer. De reden? Het is snel en gemakkelijk. Consumenten willen snel krijgen wat ze zoeken. Als u niet voor mobiel bent geoptimaliseerd, kunt u deze ervaring niet aan uw klanten bieden.
  3. Het helpt u geloofwaardig te zijn bij uw klanten en uw branche.
    Of u nu B2B of B2C verkoopt, met een mobielvriendelijke website krijgt iedereen die uw site op een mobiel apparaat bezoekt een geweldige ervaring. Dit zal hen aanmoedigen om u te zien als een geloofwaardige bron voor informatie, producten en diensten.
  4. Het is de standaard.
    Veel websites zijn mobielvriendelijk (vooral de meest betrouwbare), en er komen er elke dag meer bij. Dit betekent dat gebruikers dit als standaard beginnen te verwachten wanneer ze op hun mobiele apparaten browsen.
  5. U kunt sneller meer klanten bereiken.
    Google beloont websites die mobielvriendelijk zijn met een hogere ranking in mobiele zoekresultaten (zie nr. 1 in deze lijst). Dus alleen al door een mobielvriendelijke website te hebben, zal uw site door meer mensen worden gezien en bezocht.
  6. Je maakt je klanten veel gelukkiger.
    Wanneer een klant of potentiële klant op uw site naar informatie of een dienst zoekt, wilt u dat de ervaring geweldig is. Aangezien veel mensen mobiele apparaten gebruiken om toegang te krijgen tot internet, kan alleen een mobielvriendelijke website deze ervaring bieden. Tevreden klanten komen terug naar uw site en vertellen anderen hoe geweldig deze is. Ongelukkige klanten doen het tegenovergestelde.
  7. Omdat Google wil dat je het doet.
    Webmasters weten dat wanneer Google je iets aanraadt, je het echt moet proberen. Dit is ook het geval bij het maken van mobiele websites. Google legde uit waarom mobiel zo belangrijk voor hen is, en de belangrijkste reden is dat iedereen smartphones heeft en deze constant gebruiken om op internet te zoeken.
  8. Uw website ziet er goed uit en functioneert goed op elk apparaat.
    Bij een mobielvriendelijke website of een ‘responsive’ website past uw website zijn vormgeving aan op het apparaat dat uw bezoeker gebruikt. Het zal er altijd goed uitzien en goed functioneren.
  9. Uw reputatie komt ten goede.
    Niet alleen online, maar ook offline. Mensen zullen leren van een website waar ze een geweldige ervaring mee hebben – en ze zullen ook leren van een website die een slechte ervaring heeft. Reputatie is alles, en u wilt uw bezoekers toch geen slechte ervaring bezorgen?
  10. Uw bedrijf wordt als modern en relevant beschouwd.
    U kunt nog steeds het meest bruikbare, waardevolle en unieke product op de markt aanbieden, maar als de mobiele ervaring slecht of niet bestaat, wordt uw bedrijf gezien als een digitale dinosaurus. Dit stimuleert uw bezoekers om hulp te zoeken bij een andere partij. Aan de andere kant worden mobielvriendelijke websites als eigentijds gezien. Ze helpen je een voet tussen de deur te krijgen bij iedereen die een smartphone heeft.
Facebook
Twitter
LinkedIn