Verschillen tussen gesponsorde berichten en Facebook-advertenties

Het wordt aanbevolen dat alle bedrijven beslissen over hun specifieke advertentiedoelen voordat ze op Facebook adverteren, omdat het in sommige gevallen handig zal zijn om berichten te promoten en in andere gevallen kan dit worden bereikt door Facebook-advertenties te maken. In de volgende gids worden de overeenkomsten en verschillen tussen Facebook-advertenties en gesponsorde berichten uitgelegd, en wanneer je ze moet gebruiken.

Wat is een gepromote post?
Het is een bericht op de tijdlijn van je pagina waarin je kunt investeren om het te promoten bij de door jou gekozen doelgroep. Het is de gemakkelijkste manier om te adverteren op Facebook. Deze berichten verschillen van Facebook-advertenties omdat ze niet zijn gemaakt in Advertentiebeheer en niet dezelfde aanpassingsopties hebben.

Wanneer je een post een boost geeft, wordt deze als advertentie weergegeven in de Facebook-feed van je publiek. Je kunt ook Instagram selecteren als advertentielocatie voor het gepromote bericht. Je kunt een bericht kiezen dat al op de tijdlijn van de pagina verschijnt en het in slechts een paar stappen promoten. Wanneer u een publicatie promoot, moet u ons drie informatie verstrekken:

Wie je wilt bereiken: kies een doelgroep die bestaat uit het soort mensen waarmee je contact wilt maken.
Het maximale budget: geef het exacte bedrag aan dat u wilt besteden gedurende de gehele periode dat de campagne in omloop is.
Hoe lang u wilt dat uw advertentie wordt weergegeven: zodra u op Promoten heeft geklikt en uw advertentie is goedgekeurd, zien mensen in uw doelgroep uw advertentie in hun feed gedurende de door u opgegeven periode.

Opmerking: Gesponsorde berichten worden nog steeds als advertenties beschouwd, omdat er een budget voor nodig is om met een groter publiek te worden gedeeld. Dit is de belangrijkste overeenkomst die ze delen met Facebook-advertenties. Houd er rekening mee dat wanneer u uw factuur ontvangt, het gepromote bericht wordt geïdentificeerd als een advertentie

Wat zijn Facebook-advertenties?
Hoewel een gepromoot bericht als een advertentie wordt beschouwd, worden Facebook-advertenties gemaakt met Advertentiebeheer en hebben ze meer geavanceerde aanpassingsoplossingen. Er zijn veel advertentiedoelen waarmee u specifieke zakelijke doelen kunt bereiken en de doelgroepen kunt bereiken die u het meest interesseren.

Hoewel een gesponsorde post in eerste instantie kan worden geoptimaliseerd voor pagina-vind-ik-leuks of -reacties, meer aandelen of algemene merkherkenning, kunnen Facebook-advertenties onder andere worden geoptimaliseerd voor app-installaties, conversies, de website, videoweergaven of winkelbestellingen.

Wat kan ik nog meer doen met Facebook-advertenties?
Kies verschillende advertentieplaatsingen: wanneer je een bericht promoot, kun je kiezen of je de advertentie op Instagram wilt weergeven, naast je Facebook-feed op mobiel of desktop. Met Facebook Ads heb je het extra voordeel dat je plaatsingen kunt kiezen in Facebook Feed Side Ads, Messenger Ads, Instagram Stories, Instant Articles en Audience Network.
Gebruik specifieke advertentiedoelstellingen: door vanaf het begin een advertentiedoelstelling te kiezen, kunt u zich concentreren op het bepalen van het type campagne dat het beste past bij uw huidige bedrijfsdoelstellingen. Met gepromote berichten kunt u zich concentreren op het stimuleren van websiteklikken, paginabetrokkenheid en lokale bedrijfspromoties. In plaats daarvan kunt u met het volledige Ads Manager-systeem doelen kiezen zoals verkeer naar uw bedrijf, conversies en het genereren van leads. Daarnaast kunt u advertenties maken en beheren via de mobiele app Advertentiebeheer.

Houd de controle over je inhoud: met Facebook-advertenties die zijn gemaakt via Advertentiebeheer, kun je een advertentie ontwerpen die bij je doelen past. Maak carrouseladvertenties en voeg specifieke beschrijvingen en een call-to-action-knop toe om uw publiek aan te moedigen actie te ondernemen. Deze indelings- en inhoudsopties zijn slechts enkele van de opties die beschikbaar zijn in Advertentiebeheer en die niet beschikbaar zijn bij het promoten van een paginabericht.
Gebruik geavanceerde targetingopties: wanneer u berichten promoot, kunt u beslissen welke interesses, geslacht en leeftijdscategorie u wilt gebruiken bij het targeten van uw advertenties. Met deze opties kunt u de mensen bereiken die het meest waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in uw bedrijf. Met Facebook-advertenties kun je geavanceerdere tools gebruiken om overlappende doelgroeptypen, vergelijkbare doelgroepen en meer te maken.

Wanneer Facebook-advertenties of gesponsorde berichten gebruiken?
Voor elk bedrijf is het belangrijk om precies te identificeren wat er met een advertentie wordt verwacht. Als u bijvoorbeeld de betrokkenheid van het publiek op de pagina wilt vergroten of de naamsbekendheid wilt vergroten, is het stimuleren van een bericht een geweldige manier om de zichtbaarheid te maximaliseren en uw publiek te laten groeien. Gebruik Advertentiebeheer om meer geavanceerde advertentietypen en campagnes te maken

Opmerking: als je niet geïnteresseerd bent in het promoten van een bericht dat al op je pagina staat, kun je een nieuw bericht maken en op ‘Boost’ klikken in plaats van ‘Publiceren’.

Facebook
Twitter
LinkedIn